Keresés ebben a blogban

MeshMixer amit mindenkinek ismernie kell

A MeshMixer egy már az Autodesk-től letölthető ingyenes nyomtatás előkészítő alkalmazás, ami ott kell legyen mindenki gépén. Sok letöltött objektumokkal kapcsolatos problémát lehet vele megoldani, egy mozdulattal. Érdemes megtanulni.
Ehhez akarok itt egy kis segítséget nyújtani. Hogy közelebb kerüljetek ehhez a nagyszerű alkalmazáshoz


Mixeljünk Mesh-t

Mikor kell nekünk ez az alkalmazás. Nagyjából mindig. Ha nem mi csinálunk egy tárgyat, hanem megkapjuk a megrendelőtől, akkor biztos, hogy megéri azt a pár percet rááldozni, és beledobni az MM-be, mert ha van hiba, akkor azt Ő jól megmondja nekünk, aztán dönthetünk.
Nincs annál kínosabb, amikor a szeletelő nem akar valamit megcsinálni, és nem értjük miért. Érdemes elé menni a dolgoknak.
Nem állítom, hogy minden esetben jól járunk a használatával, mert van, hogy kijavít hibákat az alkalmazás, amit a szeletelő még vígan elfogadott volna, és a nyomtatási képet se befolyásolta volna, így óvatossággal kell hozzáállni, de érdemes megkérdezni a véleményét.
Ez az alkalmazás arra lett létrehozva, hogy a slicer használata előtt tudjuk a tárgyakat manipulálni, és itt nem csak a hibákról van szó, hanem arról, hogy hozzáadunk valamit a tárgyhoz, vagy lefaragunk belőle, vagy épp szétvágjuk azoknál a síkoknál, ahol szükségünk van rá. Mindezt egy nagyon kellemes és jól használható felületen végezhetjük el.
Egyik nagy erőssége a Make Solid editálási lehetőség, amivel a legtöbb poligonhibát ki lehet küszöbölni, az által, hogy az alkalmazás körbejárja kívülről a tárgyat és beburkolja poligonokkal, vagyis a hibás tárgy belső poligonjai már nem lesznek útban a szeletelésnél, és nem bolondítja meg a végeredményt. Azt azért nem árt itt is tudni, hogy a minőségi solid készítésének az ára a rengeteg poligon, amit létrehoz az alkalmazás, a élpontosan akarunk generálni. Vagyis a nagy művelet után nem árt egy poligon redukciót ráereszteni, hogy ahol nem kell ott szedje ki a felesleget. Mert azt a szeletelős se szereti ha több százezer poligonnal kell birkoznia, főleg ha ez egy sík felület, ami leírható lenne pár poligonnal. Ez persze inkább RAM és idő kérdése, de ha ez a kettő meg van, akkor lehet tolni a szeletelést.
Megemlítést érdemel a tárgyak összeragasztásához adott tool-ok. Általában, ha valami több részből áll, és nem igazán értünk a modellezéshez, akkor a meshmixerben, aránylag egyszerűen össze lehet illeszteni és poligonokkal kötni a tárgyakat. Erről van videó a neten, érdemes megnézni, mert intuitív nagyon.
Az is jó az MM-ben, hogy sok esetben a tool-ok interaktívok, vagyis azonnal látjuk az eredményt, ami kis poligonszámnál jó is, de nagyobb poligonszámnál lehet várni sokat, amíg befrissíti a GL nézetet az alkalmazás.
Megint belefutottunk a python-os alkalmazás egyik szűkítő keresztmetszetébe. Mivel ez az alkalmazási is multiplatform, ezért sejthető volt, hogy nagy része python-ban készült. Ami ebben a kivételes, az a minőségi kezelőfelület, de a sebesség sajnos érezhetően nem közelít a natív alkalmazásokhoz. De így legalább a Mac-es kollégák is nyúzhatják a tárgyakat. Ahol feltételezem, hogy valamivel nagyobb a sebesség, bár ez nem gondolom hogy szignifikáns, de aki a kicsit nem becsüli...
Elsőre buta alkalmazásnak tűnik, de ahogy kijelölünk valamit, máris új menüpontok kerülnek elő. Érdemes kísérletezni vele, mert nagyon összetett alkalmazás, az egyszerű kinézete ellenére.
Ne feledjük, az Autodesk ingyen adja, és szabadon lehet gyűrni vele a tárgyakat.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtassunk rönkből, a fa alapú PLA veszélyei

A gőzkieresztéses bejegyzésem mellé raknám ezt a szöszenetet. Mivel sokfajta fa bázisú PLA van és most már egyre többet adnak elfogadható ár...