Keresés ebben a blogban

Gőzkieresztés a PTFE csövön

Érdekes hibákra lehet bukkani esetenként, ha figyel az ember. Pont egy ilyenbe futottam bele, gondoltam meg is osztom azonnal, mert ki tudja, lehet másnál is ilyen hiba. Ez a ki gondolta volna kategória lesz. 

Egyik nyomtatás közben sajnos megégett a PTFE csövég a hotendnél, és megszorult benne a filament.
Értelemszerűen elkezdtem szétszedni, és tettem volna amit ilyenkor tenni kell.
De ez nem volt ilyen egyszerű. Ahogy próbáltam a fatartalmú filamentet kihúzni a PTFE csőből, sajnos beleszakadt már az extrudernél. Ami miatt a csőben benne maradt a teljes hosszon lévő filament. 
Szét kellett szedni a fittingeket ahhoz, hogy hozzáférjek a beszorult darabhoz. 
Mivel ez pont a dugulás után volt, még fel volt fűtve a vas.
Ahogy a fittinget leszedtem, és kihúztam a filamentet, akkor vettem észre, hogy a csőből kihúzott szál nedves. Látható is volt a nedvesség rajta, nem illant el róla gyorsan, vagyis nem egy kis pára volt, hanem konkrétan beázás.
Nem igazán nyalogattam meg, hogy víz volt-e vagy sem, de elgondolkodtató volt a dolog. Persze pár másodperc után már eltűnt a szálról a folyadék, bármi is volt az.


Ha logikusan végigvesszük, a filament, hogy tolodik bele a hegy járatba, felfele fog párologni, ha van merre mennie. Ez a pára nem tud távozni sehol, mert nagyjából zárt a rendszer ha minden jól össze van illesztve. Ezért belemegy a bevezető PTFE csőbe, és szépen megnedvesíti a következő 10cm filamentet. 
Na ez pont nem egy jó dolog, mert ugye a nedvesség az ellenségünk. 
Gondoltam egyet, és a hűtés felett a fittingnél szépen vágtam pár pici nyílást a PTFE csőre, hogy a felhalmozódó gőz/pára/víz/folyadék tudjon távozni. 
Tesztelni kell, kinek mit segít, de lehet, hogy pár nedvességgel kapcsolatos dolgot megoldhat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtassunk rönkből, a fa alapú PLA veszélyei

A gőzkieresztéses bejegyzésem mellé raknám ezt a szöszenetet. Mivel sokfajta fa bázisú PLA van és most már egyre többet adnak elfogadható ár...